Przekładnie ślimakowe złożone
Seria XX - KX - KK

Przekładnie ślimakowe i walcowo-ślimakowe produkowane są w seriach: X (kompaktowe przekładnie ślimakowe), K (przekładnie ślimakowe) i H (przekładnie walcowo-ślimakowe).

Seria X - składa się z zestawu  dwóch współpracujących ze sobą elementów – ślimaka i ślimacznicy. Reduktory serii X dostępne są w wersji z wałem wejściowym XA oraz wersje XF- XC z możliwością przyłączenia silników elektrycznych wg IEC.
Wersja XF (sprzęgło wraz z przyłączem pod silnik wg IEC) oferuje dużą wszechstronność, aby spełnić szeroki zakres zastosowań i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa pracy dla przekładni niż grupa reduktorów XC, gdzie większa waga przyłożona jest do bardziej racjonalnego wykorzystania przestrzeni zajmowanej przez przekładnię. Reduktor typu XC posiada również możliwość przyłączenia silnika elektrycznego wg IEC.

Seria K – jej budowa wewnętrzna jest analogiczna do serii X. Serię K wyróżnia jedynie budowa korpusu, która została specjalnie utworzona na potrzeby rynku.

Seria H - spełnia podobne funkcje jak seria X czy K, ale dodatkowo posiada redukcyjny stopień walcowy na wejściu, zapewniający min. szerszy zakres przełożeń niż seria X czy K. Dodatkowo jest alternatywą dla niektórych zastosowaniach przekładni walcowo-stożkowych czy ślimakowych.

Wielkości 90, 110 i 130 wykonane są w korpusach odlanych z żeliwa, natomiast mniejsze wielkości są w korpusach aluminiowych. Wał ślimaka wykonany jest z nawęglanej i hartowanej stali. Koło ślimacznicy z brązu GCu Sn 12 UNI 7013, nalane jest na żeliwną tuleję, która stanowi drążony wał zdawczy przekładni.
 
Szeroka gama wyposażenia dostępna jest jako opcja: podwójny wał wejściowy, kołnierz zdawczy, pojedynczy lub dwustronny wał zdawczy, ogranicznik momentu, ramię reakcyjne.


Przekładnie typu X i K można ze sobą łączyć w różnych konfiguracjach, co pozwala min. na uzyskanie większych przełożeń (reduktory typu XX, KX, KK, XK).

Aby uzyskać więcej informacji na temat pełnej gamy produktów TRAMEC proszę zobaczyć obszar pobierania.