W tym systemie modułowym napęd z podwójnym kołem pasowym i szerokim paskiem klinowym jest zintegrowany w symetrycznej obudowie. Liczne możliwości oferowane przez tę konstrukcję rozciągają się od modułowego montażu szerokiej gamy elementów napędowych aż po gotową do podłączenia, kompaktową przekładnię bezstopniową. Do regulacji prędkości dostępne są elementy sterujące do regulacji wrzeciona i kąta za pomocą pokrętła tarczowego lub skali. Możliwe wskaźniki prędkości (analogowe lub cyfrowe) i tachimetry. Silniki trójfazowe oraz przekładnie redukcyjne wszelkiego typu z przyłączami zgodnymi z IEC można montować bezpośrednio zarówno w układzie U, jak i Z. Po stronie wyjściowej każdy zespół montażowy może być standardowo wyposażony w dwułożyskowe wały wejściowe i wyjściowe w wykonaniu kołnierzowym. To z kolei umożliwia połączenie elementów wyjściowych w połączeniu z napędami łańcuchowymi lub pasowymi. Jednocześnie taka konstrukcja wału zapewnia wejście dla przekładni redukcyjnych z przyłączem IEC (wał drążony). Dostępna jest również podstawa pod przekładnię dla każdego rozmiaru. Obudowy RGAE o rozmiarach od 2 do 9 są standardowo wyposażone w złącza IEC zarówno po stronie silnika, jak i wyjścia.